+48 22 201 19 99 recepcja@hotelborowina.pl

Wesele pod Warszawą. Wesele w Konstancin-Jeziorno

 Organizacja wesela co po kolei – planowanie wesela lista:

  1. Rodzaje sal weselnych,  możliwości ustawienia sal i rozłożenie winietek.
  2. Ślub cywilny, humanistyczny czy konkordatowy – na jaki ślub się zdecydować i na co zwrócić uwagę organizując wesele?
  3. Powitania, menu i harmonogram godzinowy przyjęcia.
  4. Słodki stół , candy bar i tort.
  5. Dekoracje sal weselnych – najważniejsze trendy na2021.
  6. Alkohol na wesele. Jakie rodzaje alkoholu wybrać i jaką ilość zabezpieczyć na nowoczesne wesele?
  7. Hotel. Warunki rezerwacji pokoi dla gości.

Organizowanie wesela krok po kroku

Organizacja wesela spędza wam sen z powiek? Nie martwcie się tym, przybywamy z pomocą i dzięki temu artykułowi rozwiejemy wszelkie wasze wątpliwości dotyczące organizacji najważniejszego dnia w życiu. Jak organizujemy wesela w Hotelu Borowina pod Warszawą? Jak zorganizować plan wesela krok po kroku? O czym pamiętać organizując wesele? Na co koniecznie musicie zwrócić uwagę planując przyjęcie weselne? Jakie są trendy ślubne na 2021 rok? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy szczegółowo!

1.    Rodzaje sal weselnych,  możliwości ustawienia sal i rozłożenie winietek – wesele krok po kroku

Hotel Borowina mieszczący sie pod Warszawą w miejscowości Konstancin-Jeziorna

W Hotelu Borowina posiadamy dwie niezależne sale, a każdą z nich – dzięki systemowi ścian przesuwnych – mamy możliwość podzielić na mniejsze, wyodrębnione przestrzenie. Daje nam to szansę na aranżację zarówno bardziej kameralnych, jak i naprawdę dużych przyjęć.

Na organizację wesela pragniemy patrzeć z „perspektywy stołu państwa młodych”, bo to Wasze odczucia w związku z organizacją są dla nas priorytetowe.  Staramy się przewidywać to jakie problemy organizacyjne napotkać może Para Młoda i wszystkie te kłopoty rozwiązujemy za Was.. Staramy się we wszystkich kwestiach wspomagać nowożeńców i ich bliskich podczas tego ważnego dnia.

Pojemność sal – organizacja wesela: 

wesele w okolicach Warszawy

Sala restauracyjna z oranżerią z elementami kamienia wapiennego, zaskakuje bujną roślinnością wydobywającą się ze ścian oraz podobną otwartością przestrzeni na las i ogród. Jest to miejsce doskonałe do organizacji kameralnych przyjęć i wesel. Dowolne modelowanie jej przestrzenią, pozwala ugościć tu nawet do 200 osób. Fotele klubowe z lat 60. i ciekawe oświetlenie nadają restauracji kawiarnianego uroku i przytulności, co powoduje, że Hotel Borowina jest naprawdę urzekającym miejscem na wesele w okolicach Warszawy.

W soboty w tej przestrzeni organizujemy przyjęcia od 120 do 200 osób. W piątki zaś możecie zorganizować na sali restauracyjnej z oranżerią przyjęcie o minimalnej liczbie gości liczącej 100 osób. W tej sali możemy ze spokojem zastosować ustawienie stołów prostokątnych, a w swojej ofercie mamy piękne, gustowne stoły drewniane, których nakrywanie obrusami jest często zbędne i wiele par młodych decyduje się na wyeksponowanie ich walorów, bez użycia klasycznego nakrycia. Naszym parom młodym podpowiadamy też, by ilość gości zasiadających przy jednym z takich stołów mieściła dwanaście lub dwadzieścia osób, ustawiamy je również w taki sposób by zachowywały spójność i symetrię względem siebie i całej sali. 

Parkiet do zabaw tanecznych, bez których nie wyobrażamy sobie naszych wesel powinien na sali zachować powierzchnię około 120 m2. Cała sala restauracyjna z oranżerią, wyłożona jest gustownym, drewnianym parkietem, co umożliwia dowolne dostosowania ustawień zarówno stołów jak i miejsca do tańca.

W sali restauracyjnej z oranżerią dbamy również o zapewnienie stref chillout dla gości, miejsc na bufety, odrębny ogródek dla gości, czy miejsca dla ewentualnego barmana na waszym weselu.

Sala bankietowa z Palmiarnią, zależnie od ustawienia i wyboru stołów (okrągłe, bądź prostokątne) może pomieścić nawet ponad 300 osób. Organizujemy tu wesela od 150 osób. Obustronne przeszklenie sali z zewnętrznym podświetleniem lasu i roślinności daje nieprzeciętny efekt wizualny. Z kolei  drzewa, które rosną wewnątrz powodują, że mamy wrażenie, jakbyśmy byli w środku lasu.

Na tej sali wykorzystujemy zarówno stoły prostokątne, jak i okrągłe. Okrągłe stoły, które posiadamy, doskonale pasują do wesel w stylu rustykalnym, gdyż drewno z jakiego zostały wykonane, zostało celowo postarzone, nadając im modny obecnie efekt, wykorzystywany także w dekoracjach w stylu boho, czy vintage.

W sali restauracyjnej znajdziecie ponadto  kącik  kawiarniany na sali przy obrazie porośniętym roślinami, zaś w sali bankietowej palmiarnia posiada bibliotekę, przepełnioną kwiatami, gdzie ustawiamy fotele klubowe – to również jest urokliwe miejsce na odpoczynek dla gości.

Każda z sal jest w pełni klimatyzowana. Sale posiadają dwie klimatyzowane strefy, w których możemy ustawiać różne temperatury i  częściowo regulować temperaturę na parkiecie, jak i  strefie jadalnianej. Urządzenia, którymi dysponujemy wymieniają powietrze, by dbać o jego czystość i komfort gości.

Posiadamy dwa wystylizowane bary, które doskonale komponują się ze stylizacją sal, przepełnionych zielenią i roślinnością. Tam nasz personel tworzy pyszne drinki i koktajle. Bary są w wersji mobilnej.

Planowanie wesela krok po kroku: usadzenie gości, winiety i sztaluga

wesele Konstancin-Jeziorna

Podczas rozmów z każdą parą młodą ustalamy  i rozrysowujemy  ustawienia sali do wielkości ich przyjęcia.

Planując rozsadzenie gości powinniśmy mieć na uwadze efekt przytulności sali. Każdy bardziej przestrzenny element sali, staramy się wypełniać bufetami i częściami kawiarnianymi, by sala zawsze spełniała warunki profesjonalnej aranżacji. Zachowujemy odpowiednie odstępy pomiędzy stołami, ciągi komunikacyjne zgodne z zasadami komfortu i bezpieczeństwa, etc. Opieramy się na współczynnikach  projektowych Noufert.

Bazujemy także oczywiście na naszym wieloletnim doświadczeniu. Wykorzystujemy także efekt światła i część sali wyciemniamy, stosując właśnie tam oświetlenie punktowe. Daje to nam wrażenie użytkowania tej części oraz teatralny efekt wykorzystywany w reżyserii świateł.

Sztalugę z rozkładem usadzenia gości, sugerujemy ustawiać w miejscu pierwszego kontaktu gości z obiektem, czyli zwykle na zewnątrz budynku. Dzięki temu większość gości spojrzy na usadzenie wcześniej i upłynni nam to czas wchodzenia gości na salę. Naszym parom młodym przypominamy też zawsze, że zarówno wydruk winietek, rozpisek do stołu, czy też plakatu na sztalugę leży po ich stronie (lub oczywiście coraz chętniej wynajmowanych kompleksowo dekoratorów, czy weddingplannerów).Obsługa naszych sal może oczywiście rozłożyć winiety na stołach, natomiast warunkiem jest ich odpowiednio szybkie dostarczenie wraz z listą rozmieszczenia gości.

Jak krok po kroku wygląda organizacja wesela z kwestią rozmieszczenia gości? Po rozrysowaniu stołów nasze pary muszą nanieść numerację, bądź nazwy danych stołów na rzucie ustawienia. Następnie segregujemy winiety do danego stołu wraz z kolejnością w jakiej siedzieć mają goście. Prosimy również o zaznaczenie na rzucie sali osób  usadzonych na skraju danego stołu tak, by uniknąć lustrzanego odbicia stołu. Prosimy również o wydruk roboczy kolejności ustawienia gości przy danym stole,  jak i rzutu, by zweryfikować wszystko ponownie po rozstawieniu. Winiety, jak i rozpiskę pary młode dostarczają nam pomiędzy poniedziałkiem a czwartkiem poprzedzającym weekend przyjęcia.

Na usadzeniu oznaczamy dzieci oraz osoby ze szczególnymi dietami, np. bezglutenową , wegetariańską czy wegańską, jeżeli ustaliliśmy dla nich odrębne menu.

1.    Ślub cywilny, humanistyczny czy konkordatowy – na jaki ślub się zdecydować i na co zwrócić uwagę organizując wesele?

Ślub plenerowy w okolicach Warszawy, ślub w plenerze Konstancin-Jeziorna

Obecnie coraz więcej par młodych w Polsce decyduje się na cywilne śluby plenerowe lub śluby humanistyczne. Na czym polegają różnice w ceremoniach i na co należy zwrócić uwagę podejmując decyzję o konkretnym charakterze przysięgi? Jakie ma to znaczenie dla nas – organizatorów waszego wesela? Sprawdźmy to!

Ślub Konkordatowy – plan wesela krok po kroku

Ślub konkordatowy, czyli ślub wyznaniowy (kościelny), który jednocześnie niesie za sobą takie same skutki prawne jak ślub cywilny, trwa zwykle od 45 minut do 1 godziny. W tym przypadku para młoda decyduje się najczęściej na przyjmowanie życzeń po zakończeniu ceremonii, przed kościołem. Wynika to z tego, że nie wszyscy uczestnicy ślubu są zapraszani na wesele. Życzenia składane przez około 120 osób to czas około 30-45 min. Do tego oczywiście należy dodać szacunkowy czas przejazdu z kościoła, w którym odbywa się uroczystość do naszego hotelu.

Skupiamy waszą uwagę na czasie, by wszyscy mieli świadomość najbardziej optymalnej godziny rozpoczęcia przyjęcia. Z naszego doświadczenia jest to czas między 17:00 a 19:00. Jest tak dlatego, gdyż zbyt wczesna pora rozpoczęcia wesela powoduje, że goście początkowo nie są chętni do tanecznej zabawy, a czas między 17:00 a 19:00 jest też dla nas idealny, gdy weźmiemy pod uwagę przebieg przyjęcia i ilość czasu dla nas do ułożenia harmonogramu serwowania posiłków.

Ślub cywilny w ogrodzie na tle lasu – z Urzędnikiem Stanu Cywilnego

Ślub cywilny w plenerze – województwo mazowieckie

Ślub cywilny nie w Urzędzie Stanu Cywilnego, a w naszym pełnym zieleni ogrodzie? To możliwe! I coraz więcej naszych par młodych z tego korzysta! Z czym to się wiąże? Tak naprawdę, jedynie z dodatkowymi opłatami. Jak to zorganizować? W trakcie wizyty
w waszym Urzędzie Stanu Cywilnego, składacie  wniosek o udzielenie ślubu cywilnego w plenerze. Wtedy do opłaty w wysokości 84 złotych, za swój wymarzony ślub w plenerze zapłacicie dodatkowe 1000 złotych.

Śluby cywilne w Hotelu Borowina organizujemy zwykle w ogrodzie. Mamy do tego przygotowane dwa urokliwe miejsca.

Bajkowy, plenerowy ślub wygląda u nas jak z filmu. W wybranym miejscu przez parę ustawiamy krzesła dla gości, pomiędzy rozwijamy dywan oraz zapewniamy stół dla urzędnika. Tłem dla magicznych chwil jest najczęściej  las  i otaczająca nas zieleń, co wygląda zjawiskowo na zdjęciach z uroczystości. Dbamy również o oprawę muzyczną tej chwili, choć coraz częściej pary proszą o to też swoich DJów, czy zespoły muzyczne. My pomagamy dopiąć wszystko na ostatni guzik.

Czas trwania ślubu cywilnego szacować należy na około 15 minut.  Po ślubie powraca muzyka w tle, a goście w tym momencie mogą złożyć parze swoje życzenia. Jest to oczywiście dodatkowa opcja w ofercie.

Ślub humanistyczny pod Warszawą w scenerii natury – od czego zacząć planowanie wesela?

Ślub humanistyczny w plenerze w okolicach Warszawy

Ten trend w organizacji polskich ślubów i wesel, zostanie z nami na dłużej. Mowa o  ślubie humanistycznym. Czym charakteryzuje się taka ceremonia zaślubin? Najczęściej stanowi alternatywę dla ślubu kościelnego, czy cywilnego, dla par, które marzą o bardziej zindywidualizowanej ceremonii. Ślub humanistyczny para młoda zawiera przed mistrzem ceremonii, którym może być zarówno profesjonalista, celebrant zatrudniony do tego lub po prostu osobao konferansjerskich umiejętnościach, często ktoś z grona bliskich znajomych czy rodziny. Podczas tego rodzaju ślubu, to pary młode same spisują i wygłaszają swoje przysięgi małżeńskie. I czy istnieje lepsze miejsce na tego typu rodzaj ceremonii zaślubin niż ogród naszego hotelu przepełniony zielenią?

Przebieg ślubu humanistycznego jest zazwyczaj dłuższy niż przebieg ślubu cywilnego, gdyż wydłużają go same, bardzo indywidualne przysięgi małżeńskie, ale i przemowa mistrza ceremonii, która nierzadko przepełniona jest anegdotami, czy wzruszającymi historiami z życia pary. Śluby humanistyczne są też najbardziej przejmujące dla gości i przypominają najpiękniejsze ślubne sceny z filmów o miłości. 

Czas trwania takiego ślubu to najczęściej25-30 minut. Do tego należy doliczyć też czas na życzenia, które zwykle trwają od30 do 45 minut, w zależności od ilości zaproszonych gości.

2.    Powitania , Menu i Harmonogram godzinowy wesela – organizacja wesela – lista

Menu weselne – wesele w województwie mazowieckim

Powitanie pary młodej i gości na sali to bardzo ważna chwila podczas przebiegu całej uroczystości. To też moment, w którym my jako zespół hotelu i restauracja Borowina, robimy pierwsze wrażenie – a to jest dla nas bardzo ważne! Na jaki rodzaj przywitania możecie zdecydować się organizując przyjęcie weselne w naszym Hotelu?

Powitanie chlebem solą oraz kieliszkiem wódki i wody

Tradycje ślubne – wesele w okolicach Warszawy

Przywitanie zgodne z polskimi tradycjami. Rodzice pary młodej lub oddelegowani przez nas pracownicy restauracji, witają parę młodą chlebem i solą przed wejściem do miejsca całonocnej zabawy. Zgodnie z tradycją para młoda powinna skosztować chleba wraz z solą, po czym wypić zawartość kieliszków i rzucić za siebie tak,  by się stłukły. To zwiastuje nowożeńcom szczęście, a zgodnie z przesądem osoba, która trafi na wódkę w kieliszku będzie miała decydujące zdanie w małżeńskim życiu. Takie tradycyjne powitanie organizujemy na życzenie pary młodej.

Powitanie lampką wina musującego – wersja oficjalna

Plenerowe wesele w okolicach Warszawy – organizacja wesela

Powitanie pary młodej winem musującym, jest doskonałą okazją dla gości do wzniesienia pierwszego toastu za zdrowie nowożeńców. Najczęściej organizujemy je już na sali, a całym przebiegiem kieruje zatrudniony przez was DJ lub konferansjer. To my zapewniamy powitalną lampkę wina. 

Powitanie lampką wina musującego – wersja bankietowa

Ślub cywilny w plenerze – Konstancin-Jeziorna

Wersja bankietowa, polega na tym, że obsługa rozdaje kieliszki z winem musującym w sposób niezobowiązujący gościom i nie ma wspólnego toastu. Przy takim serwisie goście wchodząc idą zasiąść przy stołach zwykle bez powitania ze strony obsługi muzycznej. Często wybierany wariant przy ślubach cywilnych.

Menu weselne – jak zaplanować wesele krok po kroku?

Menu weselne – wesele województwo mazowieckie

Współcześnie pary młode pragną, by na ich weselu jedzenie było najwyższej jakości, przygotowywane i serwowane zgodnie z najwyższymi standardami. My te potrzeby rozumiemy doskonale i nigdy nie zawodzimy par młodych i ich gości weselnych. Menu na tę wyjątkową okazję komponujemy wraz z parą młodą, w oparciu o ich gust kulinarny, ale i charakter przyjęcia. Wiemy jak wielu gości zgłasza parom młodym swoje specjalne diety lub podaje informacje o alergiach spożywczych. Bierzemy to wszystko pod uwagę i tworzymy takie menu na wesele, by zaspokoić wszystkie potrzeby bliskich pary młodej. Jest to w końcu jeden z najistotniejszych elementów weselnego przyjęcia. 

Na wesela proponujemy pięć dań gorących. Dania te serwujemy według zasad serwisu amerykańskiego – na talerzach, indywidualnie dla każdego gościa, by zachować elegancki wymiar przyjęcia, jakimi chwalimy się najczęściej w naszym hotelu.

Dania, jakie przygotowujemy, to najczęściej:

Zupa, bądź dwie zupy do wyboru przez gości

Danie główne

Przekąska ciepła 

Danie główne

Przekąska ciepła

Warto pamiętać o zachowaniu różnorodności mięs i dodatków przy komponowaniu menu, w czym również pomagamy oraz, by wybierać dania, które będą odpowiadały zdecydowanej większości naszych gości.

Menu wegańskie / wegeteriańskie – jeżeli wiemy o obecności wegan lub wegetarian  na przyjęciu, a zostanie to wcześniej zgłoszone przez parę młodą, przygotowujemy im odrębne dania.  Musimy mieć zgłoszoną liczbę takich gości oraz para młoda musi wskazać nam, gdzie będą one zasiadały. Jeżeli zgłaszacie nam obecność zarówno wegetarian, jak i wegan, my ujednolicamy menu do wersji wegańskiej.

Menu dla osób na  specjalnych dietach lub z alergiami spożywczymi przygotowujemy podobnie. Wówczas nasz szef kuchni, jeżeli ma taką możliwość, akceptuje również, wasze prośby indywidualnie. 

Przekąski na stole bądź w bufecie

Przekąski na wesele – organizacja wesela

W ofercie Hotelu Borowina znajdziecie dwie możliwości rozstawienia przekąsek. Od tego uzależniona jest również cena usługi.

My z doświadczenia proponujemy przekąski serwowane w bufetach. Jest to opcja nowocześniejsza i w tym kierunku podążają trendy w organizacji wesel. Według szacunków, dzięki tej opcji wesele będzie też bardziej ekologiczne – jeśli przekąski rozłożone są w bufecie, marnuje się mniej jedzenia i uzyskujemy efekt zero waste.

Dodatkowo na stołach dla gości zyskujemy więcej miejsca na to, by estetycznie wyeksponować dekoracje, świece i kompozycje kwiatowe. Zachowujemy tym samym większy porządek na stołach, na których i tak muszą znaleźć się karafki z napojami i coolery z alkoholami. Większa rotacja przekąsek w bufetach, to też ich świeżość i lepsza jakość.

Oczywiście istnieje możliwość ustawienia przekąsek  na stołach, jednak wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Jest to spowodowane większą pracochłonnością formy podania i my sami odradzamy tę opcję. Jednak ostateczna decyzja zawsze leży po stronie pary młodej.

Jak serwujemy napoje podczas wesela w Hotelu Borowina? Planowanie wesela – lista

Wesele blisko natury – województwo mazowieckie

Na stołach dla gości ustawiamy naturalne, lokalne soki tłoczone w eleganckich, szklanych karafkach. Napoje gazowane umieszczamy w bufecie. Z naszego doświadczenia wiemy jak nieelegancko potrafią wyglądać na pięknie udekorowanych stołach. A rozwiązanie jakie proponujemy, dodaje stołom szyku. Nic też nie psuje efektu na zdjęciach z przyjęcia, które przecież towarzyszyć wam będą przez całe życie.

3.    Słodki stół , tort, desery i candy bar

Słodki stół

Słodki stół na wesele – okolice Warszawy

Słodkie stoły, to nieodzowny element każdego przyjęcia weselnego. Na jakie słodkości możecie liczyć w Hotelu Borowina?

Zazwyczaj stawiamy na cztery rodzaje ciast oraz muffiny. Najczęściej pojawiają się tam takie klasyki jak szarlotka czy sernik, jak również ciasto czekoladowe, ciasto z owocami.

Candy bar 

Candy bar na wesele w plenerze

W stylizowanym candy barze na osobnym stole, wasi goście znajdą małe deserki jednoporcjowe. Najczęściej wybieranymi słodkościami jest crème brûlée z nutą lawendy, jak i desery owocowe o zaskakującym smaku, czy desery z nutą whisky. Wszystko jest podawane w małych słoiczkach lub na podstawkach  udekorowane miedzy innymi jadalnymi kwiatami.

Jest to opcja dodatkowa opisana w ofercie

Zwykle desery ustalane są z parą i z naszej listy deserów wybierają około pięciu propozycji.

Torty – istotny element organizacji wesela

Tort weselny – Warszawa i okolice

Tort to jeden z głównych punktów weselnego harmonogramu. Ważny jest jego smak, ale i wygląd – spójność estetyczna z charakterem przyjęcia. Tort możecie zamówić w Hotelu, bądź może dostarczyć je cukiernia zewnętrzna. Jedynym warunkiem jest to, by torty były przygotowane przez cukiernię posiadającą wszelkie zaświadczenia i zgłoszenia do sanepidu. Dostarczenie tortu musi odbywać się w odpowiedniej temperaturze przewożenia. My posiadamy chłodnie do przechowania tortów. Hotel nie odpowiada jednak za przechowywanie tortów bezowych, które niestety potrafią chłonąć wilgoć.

Jeśli zdecydujecie się na tort, który przygotują cukiernicy Hotelu Borowina ustalcie z nami:

  1. Estetykę tortu – w 2020 i 2021 roku najpopularniejsze są torty w stylu angielskim z wewnętrznym stelażem, tort semi naked, torty z gładkim kremem zewnętrznym. Torty z masą cukierniczą – są coraz rzadziej stosowane. Masa cukiernicza, daje wprawdzie większe możliwości wizualnej oprawy tortu, natomiast zwiększa jego wagę i niestety zmniejsza odczucia smakowe.
  2. Smak tortu – sugerujemy, by słodki smak tortu przełamać nieco kwaśnym. Polecane smaki tortów do zamówienia w hotelu to:
  3. Czekoladowo-porzeczkowy
  4. Cytrynowy 
  5. Śmietanowy z konfiturą owocową
  6.  I wiele innych rodzajów, zgodnie z preferencjami smakowymi pary młodej.
  7. Wagę tortu – najlepiej przyjąć 1kg tortu na 10 osób.

4.    Dekoracje sal weselnych – najważniejsze trendy na 2021/2022. O czym pamiętać organizując wesele?

Dekoracja sali weselnej – okolice Warszawy

Największym hitem dekoratorskim i florystycznym na 2021 rok, są kokedamy, czyli podwieszane kompozycje kwiatowe w połączeniu z kwiatami sezonowymi i tymi w klasycznych białych i zielonych barwach. 

Kwiaty i dekoracje na wesele w stylu greenery, boho, czy we wciąż popularnym stylu rustykalnym, doskonale wpisują się w otoczenie naszego hotelu, który bisko związany jest z naturą. Jeśli to nam powierzycie udekorowanie sali, kwiaty, które zaproponujemy będą w klasycznej dla naszego hotelu kolorystyce i niestety nie będziecie mieli wówczas możliwości zmiany gatunków, czy ich kolorów. Nic nie stoi natomiast na przeszkodzie, byście skorzystali dekoratorów zewnętrznych. My za każdym razem organizując takie wesele, nie możemy doczekać się efektu końcowego i tego jak upiększone zostaną nasze sale. A pomysły par młodych i dekoratorów z roku na rok są ciekawsze. Żywe, wręcz tropikalne barwy, także doskonale wyglądają w naszych hotelowych przestrzeniach.  Zwykle proponujemy obejrzenie ustawienia sal i dekoracji przed organizowanymi przyjęciami tak, by sprawdzić co parom młodym odpowiada najbardziej. W skład podstawowej dekoracji w naszym zakresie wchodzą: kompozycje kwiatowe oraz kokedamy na stoły gości i stół pary młodej. Dodatkowo płatną opcją dekoracji, jest dekoracja oświetleniem(oświetlenie punktowe, lampki podwieszane).

Z powodzeniem stosujemy też dekoracje z wykorzystaniem świec. W niskich szklanych naczyniach dają one efekt przytulności i ciepła na salach. Podświetlamy także zewnętrznie ogród, który widoczny z przeszklonych wnętrz sali robi piorunujące wrażenie. Podobnie dobrze oświetlony jest las, a to już nasz atut, z którym trudno rywalizować innym obiektom weselnym.

Wszystkie nasze przyszłe pary młode zapraszamy do odwiedzin naszego hotelu i sprawdzenia jakie dekoracje oferujemy już w cenie organizacji przyjęcia! Znajdziecie u nas wiele elementów, które budują charakter tego miejsca. Rośliny, wspomniane wcześniej kokedamy, nasze wyjątkowe meble i inne wnętrzarskie dodatki tworzą spójną i bardzo elegancką, zgodną z obecnymi trendami, przestrzeń do ugoszczenia waszych najbliższych podczas przyjęcia.

Kiedy możemy pokazywać przygotowane sale? Organizacja wesela – lista

Salę przed weselem pokazujemy parom młodym głównie w weekendy, w piątki i soboty, ponieważ wtedy jest ona przygotowywana na tego rodzaju przyjęcia i można obejrzeć najwięcej szczegółów.

W naszej recepcji hotelowej otrzymacie informacje w jakich godzinach będzie możliwe obejrzenie sali przygotowywanej na wesele. Sugerujemy umawianie się na wizytę od poniedziałku poprzedzającego wybrany weekend. Zazwyczaj proponujemy godziny pomiędzy 14:00 a 16:00, natomiast jest to  uzależnione od godziny rozpoczęcia się przyjęcia. Spotkanie w celu obejrzenia sali, musi być uzgodnione i potwierdzone przez pracowników naszej recepcji.

 

5.    Alkohol na wesele. Jakie rodzaje alkoholu wybrać i jaką ilość zabezpieczyć na nowoczesne wesele?

Barman jako dodatkowa atrakcja dla gości. Karta drinków na 2021r.

 

Stworzyliśmy nową kartę drinków / koktajli na wesele na sezon ślubny 2021, która swą różnorodnością smaków ucieszy zarówno przedstawicielki płci pięknej, jak i panów. Kartę tworzyliśmy zgodnie z najnowszymi trendami, ale nie zapomnieliśmy też o alkoholowych klasykach. Znajdziecie w niej dużo nowych i ciekawych smaków, ale stworzona jest tak, by barman był w stanie jak najszybciej obsługiwać gości. Zależało nam także, by nie generowała zbędnych kosztów „kolorowych” alkoholi, które dostarczają nam pary młode, a w hotelu opłacają jedynie koszt usług barmańskich. Oczywiście z przyjemnością podpowiadamy, co należy kupić biorąc pod uwagę wielkość przyjęcia.

Dostarczenie alkoholu – organizacja wesela krok po kroku

Alkohol na wesela zakupują najczęściej pary młode i dostarczają go na przyjęcie odpowiednio wcześniej, by był odpowiednio schłodzony i serwowany. Nie pobieramy opłaty korkowej przy weselach.

Alkohole na wasze przyjęcie możemy przyjąć od poniedziałku poprzedzającego weekend wesela, do czwartku pomiędzy godziną 11:00 a 19:00. Podczas dostarczenia alkoholu tworzymy protokół przyjęcia trunków wraz z listą dostarczonych produktów. Osoba przyjmująca prosi o informacje o dacie przyjęcia weselnego, podstawowe dane pary młodej i pyta o salę, na którą się zdecydowaliście.

Jakie rodzaje alkoholu wybrać i jaką ilość zabezpieczyć na nowoczesne wesele?

W tym miejscu chcemy pomóc wam w tej problematycznej dla wielu par kwestii. Podawane przez nas  ilości są uśrednione i to pary młode, które swoich gości znają najlepiej, potrafią ocenić zapotrzebowanie. My natomiast staramy się przybliżyć wam te najbardziej optymalne ilości każdego z rodzajów alkoholu.

Wódka – obecnie przelicza się 0,4l na osobę (a przy założeniu serwowania na weselu zarówno wódki, jak i wina oraz przy zamówieniu usługi barmańskiej ilość ta spada zwykle do 0,35l na osobę). I z naszego doświadczenia wynika, że jest to raczej górna granica potrzeba na przyjęcie.

Wino – obserwujemy, że w miesiącach letnich, w których tak naprawdę w branży ślubnej jest najwięcej przyjęć, goście chętniej piją wino białe, niż czerwone. Podpowiadamy, by zakupić wino wytrawne o lekkim owocowym smaku tak, by było odpowiednie dla osób gustujących w tym rodzaju alkoholu, jak i dla tych, którzy po wino sięgają okazjonalnie.

Na wesele 120-osobowe, organizowane w ciepłych miesiącach roku, należy zakupić około 18 butelek wina białego i około 12 butelek wina czerwonego. Natomiast przy zamówieniu usługi barmańskiej powyższe ilości wina możemy lekko zmodyfikować i mogą one ulec zmniejszeniu. Głównym odbiorcą zarówno wina jak i kolorowych koktajli alkoholowych jest płeć piękna chętnie korzystająca z dodatkowej oferty baru z koktajlami.

Serwis alkoholu

Zwykle wódkę serwujemy do stołów gości – wcześniej jest odpowiednio zmrożona, po czym ustawiona na stołach w eleganckich coolerach.

Wino proponujemy ustawić w bufecie. Białe i różowe wina oczywiście chłodzimy i ustawiamy w bowlu z dużą ilością lodu. Wina czerwone serwujemy w temperaturze nieznacznie niższej niż pokojowa. Wino, by mogło „pooddychać” przed podaniem, musi wcześniej zostać otwarte dlatego sugerujemy ustawić je na początku w bufecie, po czym obsługa może przy pierwszym daniu proponować lampkę wina podchodząc do stołów. Wtedy możemy przewidzieć, gdzie będzie spożywane wino i tam je dostarczyć, a pominąć te stoły gdzie nie będzie takiej potrzeby. Dzięki temu możemy zabezpieczyć mniejszą ilość wina, niż w przypadku serwisu wina na stołach. Dzięki temu też nie serwujemy wina tam gdzie goście nie będą go spożywać. Wino otwieramy wówczas zależnie od potrzeb i jeśli zostanie po weselu, to z dużym prawdopodobieństwem oryginalnie zakorkowane.

6.    Hotel. Warunki rezerwacji pokoi dla gości.

Planowanie wesela krok po kroku – zakwaterowanie gości weselnych

Wiemy jak ważny jest dla was komfort waszych gości i to, by nie martwili się o kwestie noclegowe. Dostępność pokoi sprawdzamy i jednocześnie możemy zarezerwować przy podpisywaniu umowy na wesele. Hotel posiada 27 wygodnych pokoi. Do danego przyjęcia możemy zarezerwować do 20 pokoi. Jeden pokój zawsze rezerwujemy dla pary młodej, jest to pokój zarezerwowany z góry do każdej z wynajmowanych sal. W przypadku, w którym na drugiej sali para nie zarezerwuje pokoi, mogą być one przekazane do dyspozycji parze młodej z sali drugiej.

Liczbę pokoi możecie u nas zmniejszyć do 30 dni przed przyjęciem, nie ponosząc kosztów. Dopuszczamy redukcję pokoi do 20% pierwotnie zakładanej liczby.

Późniejsze zmniejszenie liczby pokoi, bądź liczba przekraczająca 20% wpływa na poniesienie kosztów za zarezerwowane pokoje.

Rezerwacji pokoi możemy dokonać już w momencie podpisywania umowy. Przy rezerwacji wstępnej, której możemy dokonać na okres 7 dni,  możemy dla was sprawdzić dostępność wybranej liczby pokoi, natomiast nie ma wówczas możliwości ich rezerwacji. Pełną rezerwację wykonujemy dopiero przy umowie końcowej.

W bliskiej okolicy od Hotelu Borowina, są trzy hotele z którymi współpracujemy (oddalone 4-5 km od nas). Mogą Państwo w nich zarezerwować dodatkowe noclegi, jeśli u nas zabraknie pokoi dla waszych gości. Służymy również kontaktem do firm przewozowych, które pomogą zorganizować sprawny i łatwy transport gości pomiędzy hotelami. Firma z którą najczęściej współpracujemy, pobiera koszt około 500 złotych za czterogodzinną usługę podstawienia busa, który kursuje na życzenie gości pomiędzy obiektami. Koszt ten jest przybliżony i nie jest zależny od Hotelu Borowina. Podajemy go, byście łatwiej mogli zorientować się w kosztach.

Plan wesela krok po kroku w Hotelu Borowina

Planowanie i organizacja wesela zawsze jest wyzwaniem dla pary młodej. Na całokształt przyjęcia składa się wiele elementów, takich jak wybór rodzaju ceremonii, zaplanowanie motywu przewodniego, wybranie odpowiedniego menu, czy alkoholu. Na pannę młodą i pana młodego czekają jeszcze wybory dotyczące ich stylizacji w tym wyjątkowym dniu, kwestia pierwszego tańca, czy wybór oprawy muzycznej przyjęcia. I choć nie we wszystkim jesteśmy w stanie wam pomóc, to dokładamy wszelkich starań, by pomagać wam w tych sprawach związanych z weselem, w których jesteśmy ekspertami: pomagamy z doborem menu, sprawną rezerwacją pokoi dla gości, czy z usługami barmańskimi. O to wszystko nie musicie się martwić, bo planowanie wesela w Hotelu Borowina to dla nas czysta przyjemność i zaszczyt, kiedy decydujecie się właśnie na nasze usługi. W każdym sezonie ślubnym nabieramy coraz większego doświadczenia, ale i śledzimy wszelkie trendy panujące w branży. Mamy nadzieję, że tym artykułem rozwialiśmy wasze wątpliwości i mamy nadzieję spotkać się z wami podczas waszego wymarzonego wesela!